16 januari 2017

Het nieuwe communiceren met Skype for Business

De veranderingen op IT-gebied bieden organisaties nieuwe uitdagingen, die veel verder reiken dan alleen de IT-component. Denk maar eens aan het nieuwe werken, generatiemanagement XYZ, bring your own device, digitalisering en the Internet of Things. Deze veranderingen leiden tot een nieuwe manier van denken, werken en communiceren. Vooral dat laatste is van onschatbare waarde; het succes valt en staat bij communicatie. In deze blog ga ik dan ook dieper in op het nieuwe communiceren en de rol van Skype for Business.

Het nieuwe communiceren en je flexibele werkplek

Met de komst van het nieuwe werken is je werkplek flexibel geworden. Je werkt op kantoor, thuis, bij de klant of onderweg op je laptop, smartphone of tablet. Dit vraagt wel om de juiste IT-faciliteiten. Communicatie wordt steeds belangrijker, omdat het samenwerking en kennisdeling bevordert.

Skype als katalysator

Skype for Business is een goede katalysator voor het nieuwe communiceren. De juiste inzet van Skype for Business vergroot de bereikbaarheid van medewerkers, ondersteunt het nieuwe werken en maakt kennisdeling en samenwerking eenvoudiger. Ziet je werkplek er al zo uit of is dit voor jou nog toekomstmuziek?

Boeien en binden van medewerkers

Het nieuwe communiceren brengt organisaties meer. Tegenwoordig staan we namelijk bijna altijd ‘aan’. We zijn vrijwel altijd en overal bereikbaar en privé en zakelijk lopen steeds meer door elkaar. Voor werkgevers is het boeien en binden van medewerkers nu nog belangrijker dan ooit. Een juiste mix van geboeide en gebonden medewerkers zorgen immers voor het succes van een organisatie.

Het nieuwe communiceren sluit hier goed op aan. Door medewerkers de gewenste ondersteuning en faciliteiten te bieden, geef je hen de ruimte om te excelleren. En dat zie je weer terug in een (nog) betere productiviteit en verbeterde resultaten. Niet alleen communiceren gebruikers van Skype for Business gemakkelijker en effectiever, ook bespaar je op je (internationale) telefoonkosten.

Any Time, Any Place, Any Where

Skype for Business is intuïtief in het gebruik en biedt medewerkers uitgebreide ondersteuning, zodat zij simpelweg hun werk kunnen doen op een manier die bij hen past “Any Time, Any Place, Any Where”. Door efficiënter te werken en te communiceren, is het dan ook echt niet meer nodig om altijd ‘aan’ te staan.

Aan de slag met het nieuwe communiceren

Tegenwoordig is IT niet meer het obstakel om het nieuwe communiceren te introduceren. De functionaliteit van Skype for Business is rijk en ondersteunt medewerkers in hun dagelijkse werk. Vaak draait het om de adoptie van deze nieuwe technologieën door je medewerkers. Voor de jonge generatie kan het niet snel genoeg gaan; voor de iets oudere generatie vraagt het wellicht om meer training en uitleg. Adoptie mag dan ook niet in je plan ontbreken.

Meer informatie

REACTIES

Online communiceren wordt inderdaad steeds belangrijker in het bedrijfsleven. Dit merk ik ook in mijn omgeving! Alles gaat via de telefoon. En wat je zegt, privé en zakelijk lopen steeds meer door elkaar! Wanneer je op een verjaardag bent, is er altijd wel iemand die zijn telefoon moet opnemen want het is werk! Goed stuk.
Groet Steven

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd

Meer inspiratie
<
>
De nieuwe privacywet vraagt om een goede security aanpak voor Office 365. Maar security reikt verder dan de GDPR. Hoe ga je er slim mee om? Lees verder voor tips.Lees meer >
Microsoft breidt SharePoint Online continu uit met nieuwe functionaliteit. In deze update delen we vijf mooie, nieuwe SharePoint mogelijkheden met je.Lees meer >
Hoe kun je als organisatie voorkomen dat bedrijfsgevoelige informatie per e-mail wordt verstuurd? Data Loss Prevention in Office 365 helpt je je securityniveau te verhogen. Lees meer >