Wat is er nieuw in Office 365? – juli / augustus 2017 update

Office 365 is een platform dat continu innoveert en verder uitbreidt. Het is vrijwel onmogelijk om alle updates bij te houden. Wat is er nieuw in Office 365? Daarmee gaan wij je helpen. We delen op regelmatige basis de belangrijkste highlights in een Office 365 update met je.

Introductie Microsoft 365

Microsoft introduceert Microsoft 365. Dit is een bundel van Office 365, Windows 10 en Enterprise Mobility + Security. Met de komst van Microsoft 365 wordt het Microsoft productaanbod eenvoudiger en schaalbaarder gemaakt. Het is niet meer nodig om bepaalde diensten los af te nemen. Er zijn twee varianten beschikbaar:

Planner Mobile App

Microsoft Planner ondersteunt je om op een eenvoudige en visuele manier teamwork te organiseren. Er is een nieuwe versie van de Microsoft Planner mobile app voor iPhone en Android telefoons beschikbaar. Taken kunnen direct worden bekeken inclusief document previews:
Office 365 juli augustus 2017 update planner 1
Je kunt direct de status van een taak veranderen:
Office 365 juli augustus 2017 update planner 2
Ook kun je bekijken wie met welke taken bezig is/zijn:

Office 365 juli augustus 2017 update planner 3

Je hebt een overzicht van alle openstaande plannen met hun status in de Planner Hub:

Office 365 juli augustus 2017 update planner 4

De komende maanden zal Microsoft de volgende mogelijkheden aan deze app toevoegen:

  • Push notificatie.
  • Nieuwe plannen maken vanuit de app.
  • Integratie met Microsoft Intune.

Outlook voor iOS en Android

In de nieuwe versie van Outlook voor iOS en Android maakt Microsoft het nu mogelijk om direct contacten toe te voegen en te bewerken. Er is een nieuwe conversatieweergave in de app toegevoegd; e-mails kun je nog eenvoudiger vanuit de Outlook app beantwoorden. Dit is erg prettig als je onderweg bent.

Tevens is het design van de contactkaart verbeterd. Door het tikken op een naam in een bericht krijg je direct toegang tot telefoonnummers, e-mails en andere details. Je kunt via het telefoonnummer kiezen tussen bellen, een bericht sturen, FaceTimen of Skypen. De nieuwe contactkaart bevat nu ook je recente gesprekken, gedeelde bijlagen en eventueel geplande vergaderingen met de desbetreffende persoon.

Daarnaast is het eenvoudiger geworden om nieuwe contactpersonen toe te voegen. Wanneer je nieuwe contactpersonen vanuit Outlook aan je contacten app op je device toevoegen, dan zie je ook direct hun naam en foto als je wordt gebeld of een bericht van deze persoon ontvangt.

Microsoft Forms

Microsoft Forms is nu in preview beschikbaar voor alle Office 365 gebruikers. Met Microsoft Forms maak je op een relatief eenvoudige manier polls en vragenlijsten. Bovendien kun je zelf het grafische design van je vragenlijst aanpassen. De poll of vragenlijst kun je intern of extern via een (anonieme) link delen en beschikbaar maken. Op deze manier kun je de lijst bijvoorbeeld tonen op een WordPress of andere publieke site. De resultaten kun je exporteren naar Excel. Daarnaast is Microsoft Forms geïntegreerd met andere Office applicaties.

Visio + Power BI

Microsoft heeft Microsoft Visio met Power BI geïntegreerd. Dankzij deze integratie kun je je Visio diagrammen en modellen combineren met de data-inzichten en -overzichten vanuit Power BI. Op deze manier kun je sneller onderbouwde beslissingen nemen. Visio in combinatie met Power BI maakt het bijvoorbeeld eenvoudiger om:

  • Eventuele problemen te signaleren.
  • Processen inzichtelijk te maken.
  • De impact van procesveranderingen op een organisatie te bepalen.

Microsoft Stream

In de Office 365 update mei / juni 2017 is er al aandacht besteed aan de introductie van Microsoft Stream. Op dit moment is Microsoft Stream voor alle Office 365 gebruikers beschikbaar. Met Microsoft Streams kun je eenvoudig video’s toevoegen aan Microsoft Teams, SharePoint en Yammer.

Gebruikers met een Office 365 E5-licentie hebben toegang tot een drietal extra functies:

  • Automatisch gegenereerde spraak-naar-tekst scripts.
  • Gezichtsherkenning.
  • Weergave van tijstippen waarop gezichten verschijnen.

Deze nieuwe functies maken video’s eenvoudig doorzoekbaar.

Security

De beleids- en beveiligingsmogelijkheden van Advanced Threat Protection (ATP) in Office 365 zijn verder uitgebreid. Er zijn nieuwe geavanceerde rapporten aan het Security & Compliance Center toegevoegd. Met deze rapporten krijg je inzicht in gedetecteerde en geblokkeerde kwaadwillige e-mails voor jouw organisatie.

Tevens zijn er nieuwe quarantaine mogelijkheden voor malware in Exchange Online Protection en Advanced Threat Protection toegevoegd. Dankzij deze nieuwe mogelijkheden kunnen beheerders malware bekijken en e-mails uit quarantaine verwijderen.

De nieuwe Advanced Threat Protection Safe Links beidsregels mogelijkheden bevatten:

  • Per tenant block list: beheerders kunnen specifieke URL’s blokkeren.
  • Split Safe Links policies: hiermee kun je Safe Links beleidsregels voor specifieke groepen, divisies of individuen binnen je organisatie aanpassen.
  • Uitgebreide limiet voor het aantal karakters in URL’s, waardoor je langere URL’s kunt blokken of toestaan in je organisatie.
  • Safelinks zijn niet meer alleen voor Outlook beschikbaar, maar ook voor andere Office applicaties.

Windows Information Protection voor Office

Windows Information Protection is nu standaard beschikbaar voor Windows 10 en Office ProPlus. Deze oplossing stelt je in staat om je bedrijfsdata nog beter te beveiligen. Windows Information Protection zorgt ervoor dat je medewerkers alleen in de Office 365 omgeving van je organisatie mogen werken. Je kunt aan documenten werken, documenten opslaan en gegevens uit andere omgevingen aan je documenten toevoegen. Denk bijvoorbeeld aan een afbeelding van een website. Echter, je kunt de documenten niet opslaan in of kopiëren naar een andere (privé)omgeving. Je werkt dus in een volledig beschermde omgeving.

Windows Information Protection werkt met Microsoft Intune en Mobile Application Management.

Dynamics 365 apps en LinkedIn integratie

Microsoft heeft LinkedIn met de Dynamics 365 app verder geïntegreerd. Er is een nieuwe app geïntroduceerd: Microsoft Dynamics 365 for Talent. Deze app ondersteunt organisaties op HR-vlak. De app maakt gebruik van LinkedIn Recruiter. Het helpt organisaties bij het werven van nieuwe medewerkers en het automatiseren van het complete aanname- en onboardingproces.

Ook is LinkedIn verder geïntegreerd met Microsoft Dynamics 365 Sales via de nieuwe app. Je kunt je klanten, relaties en contactpersonen die je in Microsoft Dynamics 365 hebt vastliggen, koppelen aan LinkedIn.

 

Meer inspiratie

<
>

E-mailbeveiliging: nieuwe mogelijkheden Office 365 Advanced Threat protection

E-mailbeveiliging is cruciaal voor je organisatie. Office 365 Advanced Threat Protection (ATP) helpt je hierbij. Maak in deze blog kennis met de nieuwste mogelijkheden.

Lees meer >

Office 365 en doorzoekbare PDF's

In deze blog wordt uitgelegd hoe je doorzoekbare PDF's in Office 365 en SharePoint maakt met Aquaforest Searchlight software.

Lees meer >

Microsoft To-Do: voor- en nadelen

Blog over de nieuwe app Microsoft To-Do. Deze app wordt de vervanger van de taken-app Wunderlist. We hebben de preview versie voor je getest.

Lees meer >