De coronacrisis heeft onze manier van werken veranderd. In korte tijd zijn we gewend geraakt aan thuiswerken. In een jaar tijd hebben organisaties grote stappen gemaakt op het gebied van digitalisering en automatisering. De organisaties die hun bedrijfsprocessen hebben geautomatiseerd, merken dat thuiswerken en procesautomatisering een krachtige combinatie is. In deze blog laten we zien hoe je hiermee eenvoudig van start gaat.
Veel organisaties zijn nog steeds afhankelijk van handmatige werkzaamheden of formulieren. We waren ons al bewust dat dit foutgevoelig is. Maar nu we een of meerdere dagen vanuit huis werken leidt het ook tot vertragingen.
Daarnaast spreken we elkaar minder en vindt afstemming vaak via chat, video of e-mail plaats. Hoe weet je nu zeker dat je in de laatste versie van een document werkt? Hoe vindt de afstemming plaats en wie tekent de finale versie van het document?
De verwachting is dat een groot deel van de medewerkers ook na de coronacrisis 1 of meerdere dagen per week thuis blijft werken. Werken op afstand vraagt om een nieuwe manier van werken én digitale ondersteuning. Hoe bereid je je organisatie op deze nieuwe manier van werken?
Het is nu het moment om medewerkers digitale ondersteuning te bieden om prettig, slim en veilig op afstand te kunnen samenwerken. Dit betekent ook dat we afscheid gaan nemen van handmatige, repeterende werkzaamheden en papieren processen.
Het is natuurlijk onmogelijk om al je bedrijfsprocessen in korte tijd te automatiseren. Vaak kun je wel al met het automatiseren van een aantal kritische processen voor je organisatie het verschil maken:
Door met deze processen te starten, bied je je organisatie een solide basis voor thuiswerken.
Door het automatiseren van repeterende taken kunnen medewerkers meer doen in minder tijd. Er ontstaat meer ruimte voor creativiteit en innovatie. Medewerkers kunnen zich richten op complexere werkzaamheden en langetermijndenken. Het resulteert in een efficiëntere bedrijfsvoering en meer werkplezier voor je medewerkers. Ook draagt het bij aan de toekomstbestendigheid van je organisatie.
Bovendien zorgt een geautomatiseerd proces voor een snellere doorlooptijd en minder fouten. Ontvangstbevestigingen van e-mails of facturen worden automatisch verstuurd. Ook is bijvoorbeeld de auto, laptop en telefoon voor een nieuwe medewerker op tijd aangevraagd en geregeld.
Daarnaast is het mogelijk om werkzaamheden 24/7 door een getrainde bot / gerobotiseerde procesautomatisering (RPA) uit te laten voeren. Hierdoor neemt de kwaliteit en snelheid van de dienstverlening enorm toe. Je kunt RPA onder andere inzetten voor:
Wil je meer weten over procesautomatisering en thuiswerken? Laat het me weten! Ik deel graag de mogelijkheden én aandachtspunten met je.
Een datacenter in Microsoft Azure biedt je maximale flexibiliteit, schaalbaarheid en veiligheid.
Maak kennis met de managed services van Advantive voor de Microsoft omgeving van jouw organisatie.
De moderne werkplek faciliteert prettig en veilig (samen)werken vanuit huis, op kantoor en onderweg.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |