Onze manier van werken is de afgelopen jaren veranderd. Steeds meer medewerkers werken 1 of meerdere dagen vanuit huis. Veel organisaties hebben grote stappen gezet op het gebied van digitalisering en automatisering. De organisaties die hun bedrijfsprocessen hebben geautomatiseerd, merken dat thuiswerken en procesautomatisering een krachtige combinatie is. In deze blog laat ik zien hoe je eenvoudig kunt beginnen met thuiswerken en procesautomatisering.
Inhoudsopgave
ToggleVeel organisaties zijn nog steeds afhankelijk van handmatige werkzaamheden of formulieren. We waren ons al bewust dat dit foutgevoelig is. Maar nu we een of meerdere dagen vanuit huis werken leidt het ook tot vertragingen.
Hoe weet je nu zeker dat je in de laatste versie van een document werkt? Hoe vindt de afstemming plaats en wie tekent de finale versie van het document?
Werken op afstand vraagt om een nieuwe manier van werken én digitale ondersteuning. Hoe bereid je je organisatie op deze nieuwe manier van werken?
Het is nu het moment om medewerkers digitale ondersteuning te bieden om prettig, slim en veilig op afstand te kunnen samenwerken. Dit betekent ook dat we afscheid gaan nemen van handmatige, repeterende werkzaamheden en papieren processen.
Het is natuurlijk onmogelijk om al je bedrijfsprocessen in korte tijd te automatiseren. Vaak kun je wel al met het automatiseren van een aantal kritische processen voor je organisatie het verschil maken:
Door met deze processen te starten, bied je je organisatie een solide basis voor thuiswerken.
Door het automatiseren van repeterende taken kunnen medewerkers meer doen in minder tijd. Er ontstaat meer ruimte voor creativiteit en innovatie. Medewerkers kunnen zich richten op complexere werkzaamheden en langetermijndenken. Het resulteert in een efficiëntere bedrijfsvoering en meer werkplezier voor je medewerkers. Ook draagt het bij aan de toekomstbestendigheid van je organisatie.
Bovendien zorgt een geautomatiseerd proces voor een snellere doorlooptijd en minder fouten. Ontvangstbevestigingen van e-mails of facturen worden automatisch verstuurd. Ook is bijvoorbeeld de auto, laptop en telefoon voor een nieuwe medewerker op tijd aangevraagd en geregeld.
Daarnaast is het mogelijk om werkzaamheden 24/7 door een getrainde bot / gerobotiseerde procesautomatisering (RPA) uit te laten voeren. Hierdoor neemt de kwaliteit en snelheid van de dienstverlening enorm toe. Je kunt RPA onder andere inzetten voor:
Wil je meer weten over procesautomatisering en thuiswerken? Laat het me weten! Ik deel graag de mogelijkheden én aandachtspunten met je.
Een datacenter in Microsoft Azure biedt je maximale flexibiliteit, schaalbaarheid en veiligheid.
Maak kennis met de managed services van Advantive voor de Microsoft omgeving van jouw organisatie.
De moderne werkplek faciliteert prettig en veilig (samen)werken vanuit huis, op kantoor en onderweg.