Samenwerking Het Udens College en Advantive

Het Udens College (UC) is een brede scholengemeenschap voor vmbo, havo, atheneum en gymnasium. De school is onderwijskundig en organisatorisch in twee sectoren verdeeld: de sector vmbo en de sector havo/vwo, elk op een eigen locatie in Uden.

ICT heeft een ondersteunende functie in de organisatie. Remco Luts (Hoofd ICT), Arjan Keij (systeem- en netwerkbeheerder) en Joey Aben (systeem- en netwerkbeheerder) vertellen over de recente overstap naar Skype for Business.

Keuze voor Skype for Business

“Begin 2018 is het UC gestart met de realisatie van een nieuw gebouw. Het vervangen van de telefooncentrale stond al op de planning, maar door de geplande sloop van een deel van het oude gebouw waar zich de patchkast en de ISDN-centrale bevonden, hebben we dit project naar voren moeten schuiven. Omdat ISDN in 2019 stopt was de overstap naar VoIP-telefonie een logische keuze. We hebben voor Skype for Business in combinatie met VoIP telefonie van Redworks gekozen”, vervolgt Remco Luts.

Overstap naar Skype for Business

“Tijdens het migratietraject werd al snel duidelijk dat onze oude telefooncentrale te weinig capaciteit had. Deze centrale hebben we in korte tijd weten uit te faseren. In zes weken hebben we de volledige overstap naar Skype for Business weten te maken. Voor de receptie hebben we op advies van Advantive gekozen voor de inzet van Anywhere365. Hiermee kunnen alle in- en uitgaande gesprekken eenvoudig worden doorgezet. Anywhere365 sluit naadloos aan op Skype for Business. Het project is dankzij de samenwerking met Advantive over het algemeen goed verlopen. Daar zijn we blij mee”, vervolgt Remco Luts.

Keuze voor Advantive

“Door een aangepaste planning van de sloop moesten we snel schakelen. In twee maanden tijd moesten we de telefooncentrale vervangen en de overstap naar Skype for Business maken. We hebben diverse leveranciers uitgenodigd, maar Advantive sprong er duidelijk uit. We hadden er direct vertrouwen in. Ook hadden we een klik met de Skype for Business consultant. Hij begreep ons vraagstuk en kwam tijdens het kennismakingsgesprek al met een gedegen projectaanpak en proactief advies.”

Download het volledige referentieverhaal

Meer klanten aan het woord
<
>
LIOF, de regionale ontwikkelingsmaatschappij voor Limburg, vertelt over de stap naar de cloud, Office 365 en over de samenwerking met Advantive.Lees meer >
Het Udens College vertelt over de recente overstap van traditionele telefonie naar Skype for Business en over de samenwerking met Advantive. Lees meer >
Advantive klant ASML vertelt over hun nieuwe intranet oplossing myASML over de aanpak, de implementatie en de samenwerking met Advantive.Lees meer >